نکات کلیدی در خرید کت و شلوار
  • اول اینکه ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود پیراهن و شلوار می پوشید ه اند و د وم اینکه به مرور زمان بالاپوش های ایرانی جای خود را به کت هایی د اد ند که روی شلوار پوشید ه می شد . خلاصه اینکه کت و شلوارهایی که حالا جهانی شد ه و رنگ به رنگ و مد ل به مد ل د ر همه جای د نیا پید ا می شود ، خاستگاه اولیه اش ایران بود ه است. از تاریخچه این لباس رسمی که بگذریم نکاتی د رباره انواع کت و شلوار وجود د ارد که همه ما برای یک انتخاب د رست به آن نیاز پید ا می کنیم.

    ۱. اهمیت د کمه

    هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعد اد د کمه های کت باشد . کت هایی که د کمه کمتری د ارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت های یک یا ۲ د کمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د ید ه می شود ، د ر نتیجه حالت رسمی تری پید ا می کند . د ر اروپا کت های ۲ د کمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هرچه تعد اد د کمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مد رن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

    ۲. رابطه میان قد و د کمه

    بد نیست د ر انتخاب تعد اد د کمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های ۲ د کمه برای مرد ان کوتاه تر و کت های ۳ د کمه برای مرد ان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک رد یف د کمه د ارند و بعضی د یگر ۲طرف د کمه د ارند . د سته د وم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می د هند . کت های تک د کمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار د ر کمد لباستان د اشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

    ۳. پشمی های اسم و رسم د ار

    جنس کت و شلوار هم رسمی و غیررسمی بود ن آن را تعیین می کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار د رمی آید . معمولا کت های خیلی رسمی صد د رصد پشم هستند . مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی د ارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشید ن آنها د ر محیط های اد اری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها د ر حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند .

    ۴. اهمیت استاندارد بودن

    نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . د قت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاند ارد های ثابتی د ارد که باید رعایت شود . همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازند ه به نظر برسید . برای کت های معمولی که مد ل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید ، د ر حالت ایستاد ه د ست ها را کنار بد ن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به اند ازه ای باشد که یکی، د و سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند . بلند ی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد . به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می روید جورابتان د ید ه نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید . د ر ضمن این روزها د یگر پوشید ن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ د ر کت و شلوار، رواج ند ارد . یک نکته مهم د ر شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اند ازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شد ن د ارد و برای آنکه شلوار مناسب اند امتان د اشته باشید نگرانی زیاد ی نخواهید د اشت.

    ۵. با رنگ تیره بد رخشید

    اگر می خواهید د ر یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید . طیف خاکستری تا مشکی که ساد ه و بد ون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند . این طرح ها بیشتر به د رد مهمانی های غیررسمی می خورند .

    ۶. متناسب با قد وبالای شما

    اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگرد ان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی د ارید کت های کوتاه تر برای شما برازند ه تر است؛ چون کت های بلند باعث می شوند پاهای شما کوتاه تر از حد ی که هست به نظر برسد . یاد تان باشد حتی اگر د وباره شلوارهای د مپا پاکتی مد شد ، اگر پاهای کوتاهی د ارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید .

    ۷. چاق یا لاغر، مسئله این است

    د ر مورد آقایان چاق یا لاغر نکات مهمی وجود د ارد . اصولا کت و شلوارهایی که پارچه های براق د ارند شما را چاق تر از چیزی که هستید نشان می د هند . تاثیر پارچه های ضخیم و کلفت یا طرح های چهارخانه د رشت هم همین است. این قبیل طرح ها برازند ه افراد لاغر است. آقایان چاق بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ های تیره و مات استفاد ه کنند . کت های پشت چاک د ار به خصوص اگر ۲ چاک د ر پشت د اشته باشند ، برای افراد د رشت هیکل مناسب نیستند . چون چاک های پشت جلب توجه می کند و د رشت بود ن هیکل بیشتر به چشم می آید . برش کت هم مهم است. بعضی کت ها به طور کامل د ر قسمت کمر جذب می شود ولی انواع د یگر از زیر بغل تا نزد یک ران پا برشی راسته د ارد . برش های راسته برای مرد ان با اند ام و بالاتنه د رشت تر مناسب تر است.

    ۸. کتان های غیررسمی

    کت و شلوارهای جنس کتان کاملا غیررسمی ولی برای مهمانی های معمولی ساد ه و شیک هستند . بهتر است این نوع کت و شلوارها را به جای پیراهن با تی شرت های یقه هفت روشن بپوشید . البته حواستان باشد که بعضی از کت های کتان شانه های بزرگ و پهن د ارند و چند ان شما را خوش هیکل نشان نمی د هند . شاید انواع بد ون آستر انتخاب بهتری باشند . برش و د وخت کت و شلوارهای کتان اهمیت خاصی د ارد . برش شانه ها باید بلند و کت تا حد ی تنگ باشد .

    ۹. قد کوتاه ها د قت کنند

    آقایان کوتاه قد نباید کت و شلوارهای با رنگ متفاوت و متضاد بپوشند . مثلا کت قهوه ای و شلوار کرم یا برعکس. رنگ های متضاد قد را کوتاه تر نشان می د هد . پیشنهاد می شود افراد قد کوتاه ازکت و شلوارهای یکرنگ استفاد ه کنند . پارچه های راه راه هم انتخاب مناسبی است و تاثیر خوبی د ر بلند تر نشان د اد ن قد د ارد .

    ● با د راپ آشنا شوید

    د ر سایزبند ی کت و شلوارها واحد ی به نام د راپ(drop) وجود د ارد که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار را نشان می د هد . یعنی مثلا کت و شلوار سایز ۴۸ با د راپ ۴ شلواری با سایز ۴۲ د ارد یا به عبارتی اختلاف د ورسینه و د ورکمر ۴ اینچ است. د راپ ها بسته به نوع برش کت متفاوت اند ولی ۴، ۶ و ۸ د راپ های رایج هستند .

    ● یک پیشنهاد

    کــت و شلوارهای آبی روشن معمولا چند ان جالب به نظر نمی رسند ولی اگر رنگ آن نیلی خیلی روشن باشد و از پارچه نخی نرم، سبک و با کیفیت تهیه شد ه و به اصطلاح خوش د وخت هم باشد ، به یک مد ل عالی برای تابستان یا پاییز تبد یل می شود . این کت و شلوار را می توانید با پیراهن سفید موجد ار بپوشید . پیراهن آبی د ریایی هم انتخاب خوبی خواهد بود . با کت و شلوارهای اسپرت تابستانی می توانید پیراهن آستین کوتاه هم بپوشید .


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





خرید پستی شامپو رنگ مو

شهر مرزی سرو

دنیای پوشاک ترکیه با قیمتهای استثنائی

ایمیل مدیر سایت

  • sirvansero@yahoo.com

صفحات پاپ آپ

4.9 98